Ahad, 7 Februari 2016

Repair Inai Kuku dengan Mudah

Untuk mengekalkan merah inai di kuku, sekali sekala kena repair juga bila warnanya semakin menghilang.

Kalau dulu punyalah susah nak buat inai. Kena petik daun inai dulu, then kena tumbuk lagi sampai lumat. Lepas tu barulah letak di tangan. Nak letak di kuku sahaja pun susah.

Sekarang dah ada instant inai yang dijual. Bukan sahaja mudah untuk digunakan, juga cepat meresap di kuku. 

Okaylah. Jom saya tunjukkan cara repair inai versi saya.

-
-
-
-
-
-

P/S - Sorry la kalau kaki saya kurang cantik. Hehehe.... fokus kuku sahaja.
1. Di atas tu gambar sebelum inai kena repair.
2. Saya memilih inai jenama Rani Mekah. (Dad beli dari Mekah masa pergi umrah hari tu)
3. Jika ada tercomot sewaktu menginai, boleh bersihkan guna bucu inai sahaja.

1. Biarkan inai selama 10 - 15 minit.
2. Inilah rupa selepas inai kena repair. Taaadaa!

1. Untuk menyerlahkan lagi inai + mengilatkan kuku + menguatkan kuku, boleh guna cuticle oil (kilat tidak permanent)
2. Dan inilah hasil kuku saya yang terakhir :-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!