Khamis, 17 September 2015

Game Addict

Hobi main game ni memang dari kecil sampailah besar. Dari Micro Genius, Sega, game dalam PC, game arcade sehinggalah ke PlayStation. Minat bermain game takkan hilang begitu sahaja... 

Hobi bermula start dari Micro Genius. Tapi time tu saya masih budak kecil lagi (tadika kot). Jadi tak berapa pandai sangat main game tapi suka tengok abang saya main game. Ntah. Macam-macam la game yang ada. Game tembak menembak, boxing, perang guna kapal etc. Dah tak ingat dah apa semua game tu. 

Antara game Micro Genius yang famous. "Battle City"

Inilah rupa Micro Genius yang menjadi kegilaan bebudak dan remaja zaman saya dulu.


Masa Darjah 3, dad ada beli PC. Time tu dah berjinak-jinak main game PC. But mum very strict dan HANYA benarkan saya main game Sabtu dan Ahad sahaja. Oh man.... Jadi Sabtu dan Ahad tu... confirm la PC berpasang dari pagi sampai malam.... Isnin - Jumaat tak boleh sentuh PC langsung. Kena suruh belajar (tapi saya tak belajar juga. Pergi lukis komik). Inilah saya zaman bebudak dulu. Zaman tu tak ada i-pad semua... jadi bukan mudah nak access game ni. Hehe.
Rupa PC pertama kami

Tak lama lepas tu, muncul pula game SEGA Game Gear (portable). Masih ingat lagi, kalau nak main guna bateri, kena pakai enam bateri AA. Actually game tu kepunyaan abang saya tapi saya nakal suka curi-curi main game. Hahaha! Apa la.... Antara game yang saya suka curi-curi main tu adalah Sonic dan The Addam's Family.

The Addam's Family

SEGA Game Gear yang hangat di pasaran.... masa tu

Lama-kelamaan, zaman pun semakin maju, dan PC pun semakin upgrade. Dari Windows 98 sampailah yang the latest one punya perisian. Saya pun dah tak curi-curi main game SEGA abang saya lagi. Then semakin banyak la collection CD game dari bulan ke bulan. Antara favorite game di zaman persekolahan:

"Claw". Ini adalah one of my favorite game dari dulu sampailah sekarang.

Game "Army Men". Ni pun favorite game juga ni. Sekarang pun masih terfikir nak main game ni balik

"Army Men : Toys in Space".

"Uprising". Ni pun best juga

Antara game PC dan PS, saya prefer PC. Senang sikit nak kawal. Tapi PS pun favorite jugalah. Di zaman PlayStation tengah hangat, saya pun nak cuba juga main game ni.

PlayStation 1. Ni la PS1 yang kira paling canggih time sekolah dulu

"Tekken 3". Game best. Movie Tekken... nope. Kecewa.

"Resident Evil 2". Game ni saya tak berapa berani sangat nak main sebab banyak zombie berkeliaran. Kadang-kadang sampai terngiang ada zombie di belakang masa mandi. HaHaHa! Tapi still one of the best games la. P/S - Movie Resident Evil pun best juga. Memang tak kecewa la tengok. 


Lepas tu beransur-ansur game semakin canggih dari hari ke hari. Dari zaman ke zaman. Dah masuk ke alam universiti, masih teruskan hobi bermain game. Dari Diploma sampailah Degree, game tak boleh dipisahkan. Antara game favorite lingkungan zaman universiti dulu:

"Counter Strike"

"Warcraft III". Masih main sampai sekarang kalau boring di rumah. I am waiting for the movie yang akan keluar pada tahun 2016. 

"The Sims 2". Game ni takkan habis punya. Tak ada ending. Main sampai fed up.

"GTA Vice City". Sebelum ni ada main juga GTA 3 tapi tak berapa minat sangat. Hye. GTA 1 and 2 still game paling legend la.

"GTA San Andreas". Boleh main using touchpad only. No problemo. Heh...

"Bully : Scholarship Edition"

"Spore". Game paling cute dan riang ria.

P/S - Orang mengulangkaji, saya (and my roomate) main game.  -_-
Syukurlah keputusan okay....

Tak cukup dengan itu, saya dengan sukahatinya pergi beli PSP semata-mata untuk main game. Time tu harga PSP (PlayStation Portable) dalam RM1000+ juga oooo. Sanggup punya pasal.


Sony PSP saya warna silver. Sekarang masih ada lagi tapi tak ingat letak kat mana.

"The Sims 2 : Castaway"

"God of War"

Kalau boring, saya juga akan turun ke bandar untuk main game. Game ardace a.ka ting tong. Sanggup berabis duit beli token, then main puas-puas. Wahahahah! Game yang paling favorite adalah:

"The House of the Dead 4". Nak main game ni kena sedia token banyak-banyak. Baru boleh tau ending story macam mana. Kalau dapat lagi pistol yang rosak, haiyaaa.... manyak kacau ooo...


Zaman universiti pun dah berlalu, kini zaman bekerja lagi yang datang. Sepanjang saya mula bekerja sehinggalah sekarang, game PC la pilihan saya. PC pun dah kira power juga time tu, jadi boleh la saya main game apa-apa pun ikut sesuka hati. Mum pun dah tak strict lagi suruh main game Sabtu dan Ahad sahaja.

"GTA 4"

"The Sims 3"

Finally.... sekarang dah ada PlayStation 4 (PS4). Sebenarnya game ni dah lama saya nak beli. Mahal punya pasal (harga dalam RM1800+), tangguhkan la niat tu dulu. Paling murah pun di KK ni jumpa dalam RM1600. Tu pun diskaun sempena hari-hari tertentu (contohnya sempena Hari Ibu la... Hari Raya la...). Lagipun CD PS4 mahal. Satu game dalam RM200+. Akhirnya berjaya beli PS4 secondhand dengan harga yang kira berpatutan jugalah. Kebetulan kawan jual sebab shot duit nak bayar rumah sewa. So...yeahh.... my new addiction is GTA 5

GTA 5

P/S - Walaupun suka main game, tak adalah 24 jam duduk menghadap PC atau TV. Masih buat benda lain jugalah. Lebih-lebih lagi sekarang ni. Kalau ada mood baru main game. Kalau tengah tak dapat la main game kan. 

3 ulasan:

  1. adeh..
    entry ni mmg menggamit memori.
    heheh.
    terutama game battle city tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Game Battle City memang lejen. Kalau bole download ingat nak main lagi. Haha

      Padam
  2. Admin Tumpang Share...
    Main Simple Games Dan Dapatkan Duit Sebenar Dalam Matawang Euro. Klik Sini Panduan Cara Main Game Ini Dan Full Support Dari Saya

    BalasPadam

Terima kasih!