Khamis, 20 Ogos 2015

Kuala Lumpur... oh Kuala Lumpur!

Walaupun saya kata KL ni macam rumah kedua saya, tapi tak dapat dibandingkan dengan boss saya... yang boleh dikatakan... KL tu macam naik turun bas sahaja. Tiga kali seminggu pulang balik KL adalah perkara biasa...

Okaylah. Sebenarnya nak ceta bagaimana perasaan turun KL dulu dan sekarang. 1st time saya turun Kuala Lumpur adalah pada tahun 1995 atau 1996 kalau tak salah saya. Masa tu budak-budak lagi (pergi ngan family). Lepas tu punyalah excited bila sampai KL. Pergi zoo la apa la... boleh dikatakan macam-macam tempat pergi!

Then dua tahun saya belajar di Semenanjung (amuk Degree). Walaupun saya lebih suka berjalan area Shah Alam saja... tapi Kuala Lumpur tu memang pergi punyalah sebab tak jauh sangat dari hostel. Sampailah saya kerja kat UMS... mula-mula jarang outstation. Teringin juga nak pergi sekali sekala. Dah pindah ke Canselori barulah selalu ada tugasan luar pejabat. Perasaan beransur ubah dari rasa best jadi rasa cam tak da perasaan.

Pernah juga beberapa kali ke KL pulang balik macam tu saja sebab tak nak bermalam. Dulu rasa excited nak naik kapal terbang, sekarang dah tak ada feeling.... -_- Dulu suka duduk tepi tingkap, sekarang nak blah cepat. Jadi amik kerusi paling depan, dekat isle. Hotel selalu duduk di kawasan KLCC, jadi cuci mata pun area sana juga. Tak pun pergi Pavillion, tengok wayang, makan, window shopping.... tak terfikir nak pergi tempat lain sebab otak duk fikir kerja kerja kerja. 

Astro pernah offer kerja di KL tapi ntah la kenapa memang tak terfikir nak duduk jauh dari family. Saya Sabahan dan saya cintakan Sabah. KL cantik. Bila di prime area syok tengok ramai pakai kereta canggih manggih. Audi, Wolkswagen, Renault, BMW etc... berlambak! Kalau masuk kawasan shopping complex, boleh tengok orang macam-macam fesyen. Advance. Memang advance...

Jadiiii.... rasanya saya akan ke Kuala Lumpur lagi. Kalau tak hujung bulan ni mungkin bulan depan. Tunggu arahan sahajalah.

Ini adalah makanan Arab

Sempat ke Putrajaya untuk function EduTourism

MAS 40 years

Me and my colleauge. Khai dengan mask yang diberikan sempena Malaysia International Mask Festival 2015

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!