Rabu, 22 April 2015

Tiba-Tiba Teringat

Ok. Dah nak balik ke Sabah. Awal pagi dah gerak sebab nak kejar tugasan di office petang ni. What a very short trip.... duh! Sakit tengkuk.

Erkkk.... suddenly teringat. Bukan teringat macamana nak buat Instagram ramai orang like.

Gila kuasa. Pernah tak tengok ceta filem yang mengisahkan orang gila kuasa? Habis semua rakyat disingkirkan, diseksa dan lebih-lebih lagi jika si gila kuasa tu adalah seorang perempuan? Tentu lebih dramatik. Ambil sahajalah cerita Snow White. Mak tirinya jahatkan? Kan? Ya. Tentu sahaja muncul golongan seperti ini di mana-mana pun.

Haissshhh.... kalau dilihat dalam kehidupan seharian, ada kalanya membuatkan diri kecewa.

Jika bekerja... bekerjalah dengan bersungguh-sungguh. Janganlah asyik escape. Tak kesiankah kawan kerja penat, yang satu lagi dok menghilang ntah ke mana. Lebih-lebih lagi, ada yang langsung tak nak beri kerjasama. Alasan... errr.... family first. Jadi kawan-kawan lain ni tak ada family la ya? Kalau tegur depan mata, terasa pula. Tapi bagi sedikit pengajaran, rasanya okay kot.

Saya masih ingat lagi kata-kata mantan Dekan dulu. 'Jangan tunggu kerja. Carilah kerja'. Maksudnya be pro-active. Buat apalah gaji diberi mahal, tapi kerja yang dibuat tak setimpal? Kerja itu amanah. Jadi jangan sia-siakan. Berbaktilah selagi masih ada tenaga. Apa akan jadi kalau semua manusia MALAS? Tak ada apa-apa kot? Renung-renungkan...

Diri ini tidak langsung ingin mengejar pangkat atau anugerah. Cukuplah bekerja demi organisasi. Melaksanakan ibadah Allah S.W.T.

Hargai masa.

Sedikit koleksi foto...
KLCC. Setiap kali pergi KL, inilah pemandangan yang pasti akan dilihat

Beautiful UMS dari atas

Pulau yang cantik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!