Ahad, 12 April 2015

Perasmian Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (Pendidikan Tinggi) di Royale Chulan : My Prespective

Akhirnya Blueprint PPPM (PT) telahpun dirasmikan pada 7 April 2015 yang lalu, bertempat di The Royale Chulan, Kuala Lumpur.

Ini salah satu tujuan kami ke Kuala Lumpur bersama disamping mempunyai dua mesyuarat pada tarikh sebelumnya.

Syukur alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar dan dapat dijayakan. Pelbagai inisiatif yang telah diwujudkan dalam PPPM (PT). Antara isi kandungan penting pelan pembangunan ini ialah 10 lonjakan utama yang akan menjadi sumber rujukan universiti dan lain-lain pusat ilmu di Malaysia termasuk kolej dan politeknik. Dalam memperkasakan blueprint ini, UMS dengan tindakan pro-aktif telah memulakan perbincangan awal berkenaan pelan strategik dan pelaksanaan demi mencapai kecemerlangan universiti. 

Saya juga sempat bertemu dengan kawan saya masa sekolah memengah dulu. Namanya Shahrul dan bertugas sebagai polis bantuan di Dang Wangi. Tak sangka saya akan bertemu dengan kawan saya ni. Jarak 11 tahun tu agak lama juga. Tak sangka kenal lagi dengan rupa saya. ^^ Fuh! Happy.

Our prime minister and deputy prime minister

Holy crowded!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!