Khamis, 30 April 2015

Cerita Pasal Bisnes

Dah jam 1 pagi tapi mata tak ngantuk lagi. Terbiasa tidur lewat beberapa hari ni kot....

Yeah! Finally dah boleh berehat dan saya dengan sukahatinya mengambil cuti sehari sebab nak recover balik energy yang dah dibuang (yakah?). ^_^ What a very wonderful trip. Next page saya cerita satu persatu pasal perjalanan kami. Rindu pula dengan trip tu. Seronok sangat!

So lepas ni ingat nak bela haiwan di rumah. Nak cuba bela binatang yang boleh mendatangkan hasil tapi still cute. HeHe. Itu plan pertama. Plan kedua, stray cat. Sebenarnya tadi pagi nampak kitten yang gila comel dengan ekor yang kontot masa di pasar. Tapi saya syak kucing tu kepunyaan orang pasar. Jadi tak jadi amiklah. Cari yang lain. I know Hafiz mesti marah punyalah sebab Hafiz tak bagi saya bela kucing. Katanya saya alahan dan susah nak jaga. Apa-apapun, stray cat perlu diberi perhatian. :-) Pelan seterusnya.... errrr.... tentulah hasil tanaman yang berjaya. Masih dalam proses lagi. Labu dah naik, kailan pun dah naik. Cuma nak beli polybag dan tanah hitam untuk additional pokok. Sekarang dah mula tanam pokok bunga matahari dan harapan saya, pokok-pokok ini membesar dengan jayanya. ^^♡

Hidup makan gaji takkan jadi kaya. Tapi sebagai manusia yang sederhana, kita patut bersyukur dengan rezeki yang ada. Jika nak kaya, jadilah usahawan. Tapi saya tak sampai ke tahap itu lagi. Kebanyakannya saya jadikan sebagai hobi. Ya.... saya ada buat bisnes. Part time bisnes sahaja. Itupun suka-suka punya kerja.

♡♡♡ Goodnight :-)

Kucing jiran sebelah yang manja dan tiba-tiba masuk bermain dalam rumah. Bagi makan teruslah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!