Rabu, 21 Januari 2015

Wattcha Wattcha in KL

Trip ke Kuala Lumpur pada 14-16 Januari 2015, akhirnya saya dapat merasa chilli crab yang paling best... ditambah dengan fluffy bun yang... terbaik! Di mana lagi kalau bukan di Kayu Manis Seafood Restaurant. Restoran ini mempunyai dua cawangan iaitu di Cyberjaya (tempat yang kami makan) dan Bukit Jelutong. Time tu order ketam masak cili dan bun yang sangat lembut yang dikenali sebagai Mantou Bun. Boleh minta yang digoreng atau di stim atau kedua-duanya sekali. Dua-dua pun sedap tapi saya lebih prefer yang goreng.

Dah habis meeting dan bla bla bla.... petang tu sempat lepak minum kat Nasi Kandar Pelita yang paling famos selepas berjalan kat KLCC. Oh ya. Masa on the way ke Kuala Lumpur.... fuh! Nasib baik flight okay. Walaupun masa mendarat tu tak berapa best dibandingkan macam selalu, tapi still okay. Cuaca pun not bad. ^^

Mantou bun. Stim dan goreng. Rasa nak lagi.

Chilli crab. Tasteful and marvellous!

Tinggal kat Concorde KL dan inilah pemandangan dari bilik saya pada ketika itu. I got a very nice room then. Kali ni tak nampak KLCC. Its okay. Next time la.

Masa hari kedua lawatan, kami ke UPSI, Perak untuk bertemu dengan pihak pengurusan UPSI. Terima kasih atas layanan yang mesra dari pihak UPSI. ^^ Perjalanan tak jauh. Dalam masa 1 jam lebih dah sampai ke Perak.

Masa kat KLCC kebetulan ada pameran kereta (Ni hari kedua). Sempat amik gambar juga sebelum beramai-ramai pergi tengok wayang. Taken 3. Best ceta tu. Kami tengok empat orang. Saya, Prof, Syahrul dan Herman kat TGV Cinema KLCC. Akibat kelaparan... beli popcorn bagai nak rak. Haha. Royale popcorn 2x. Big popcorn 1x. Kit Kat. Coca Cola 2x. Mineral 2x. Apple juice. Corney dog 2x. Mini  hotdogs. Total... RM93+. Nah. Rasakan!

Hari ketiga ialah Hari Perutusan dari Menteri Pendidikan Malaysia. Gambar di atas adalah pemandangan apabila melihat acara dari sebelah paling atas. Seronok dapat bertemu YAB Tan Sri secara live. ^^ Semoga amanat pada kali ini dapat membuka mata seluruh rakyat Malaysia, memberikan impak positif untuk pembangunan negara dan mendidik generasi untuk menjadi berdaya maju. 


Akhirnya kami berlepas ke Sabah dengan selamat walaupun ada yang kena balik lain flight last minit tu. Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!