Khamis, 8 Januari 2015

Phewww.... ~

Okay. Baru siap cuci kain. Eeerkkk. Sekarang dah dekat midnight. Awal tahun ni banyak benda pula kena buat. ^^

Semalam tidur lewat juga. Lebih jam 12 malam. Begini.... Pergi kerja turun jam 6.30AM sebab tak nak kena traffic jam punya pasal. Sampai office jam 6.45AM. Kuang... kuang... kuang... Then balik rumah jam 7PM. Plus hujan, jem dan orang potong que... lewat sikit sampai. Tak sempat dah nak masak sebab ayam masih beku dalam peti ais. Minta tolong Hafiz belikan makanan saja. Okaylah. Itu ini itu ini.... sempat lagi buat slide presentation. Yang lucunya sampai tertidur. Tidur atas kerusi dengan probook sekali. Dah lewat tu malas dah nak buat kerja. Tengok TV ada premiere cerita Oldboy. Best tapi tak habis tengok sebab tengok jam dah lebih jam 12AM. Esoknya nak turun kerja awal pula. Dengan rasa nak tak nak.... lain kali ada ulangan baru tengok ceta tu la.

Hari ni pun sama. Tadi ingatkan jam 6.30PM tu nak blah dah dari office tapi dapat call urgent pula. So terlewat sampai jam 7PM. Kali ni sempat masak tapi masakan express saja la. Ingat nak masak ayam sebab dah ready semuanya. Lastly tukar menu. Satu lauk dan satu jenis sayur dah okay. Yang bestnya sambil masak, sambil tu la texting dengan orang... terima panggilan dari orang (urusan kerja). Lepas tu rehat kejap sambil tunggu air panas mendidih dan tertidur pula. Bangun balik, sempat lagi cuci kain malam buta begini. So esok tak payah cuci kain lagi. Hooray!

.
.
.
.
Masih memikirkan apa yang telah berlaku. Maksud saya, alangkah indahnya hidup ini! Dan begitu juga dengan hidup saya!


Ya. Saya telah bertemu ramai orang. Dah biasa dengan pelbagai ragam manusia. Begitu juga anda. Ada yang kekal bersama saya. :-) Ada yang berlalu pergi begitu sahaja. Ada yang baik hati. Ada yang garang. Ada yang saya kureng berkenan (ngehehehe). Pendek kata... Macam-macam ada.

Sebelum ni my family fully supported me. My mum rajin hantar saya ke sekolah masa saya kecil dulu. My dad tanggung saya belajar sampailah saya masuk Bachelor Degree. Lepas saya dah kerja, sikit-sikit saya menimba pengalaman dan dah boleh support balik my family. Sehinggalah pada hari ini, saya bersyukur kerana saya telah mempunyai rumah sendiri. :-) I got my permanent job. I am married. I have cars.... I still keep in touch with my friends etc. Semuanya rezeki dari Allah S.W.T, doa ibubapa, usaha dan tawakkal. ^^ Alhamdulillah.....

Okay. Nak tidur... Zzzzzz....z.z.z....z...

P/S - Astro saya dipasang dalam tempoh kurang dari 12 jam. Terima kasih di atas layanan mesra dan servis perkhidmatan pihak Astro  :-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!