Rabu, 14 Januari 2015

Perjalanan yang Tiada Henti

Ceeehhh! Iya la tu. Bukan perjalanan yang tak ada henti. Ada stop juga. Tak tau lagi nak letak tajuk apa. Hahaha.

Sekarang tengah menunggu nak berlepas ke Kuala Lumpur. Yang buatnya tak ada henti.... kat KL sampai 16hb. 17hb terus sambung ke Kudat sampai 18hb. Malam 19hb ada dinner. 20hb ada mesyuarat besar + event. Itu saja. 22hb ada meeting. 29hb..... Vietnam! Yesss! Sambung lagi 20hb Feb... Labuan...Then Brunei. Next destination tak pasti lagi kat mana. Belum decide. :-b

Perjalanan hidup ni la yang tak pernah henti sebenarnya, hinggalah kita bertemu titik terakhir hidup yang mana kita tidak lagi akan hidup di dunia ini. Di sana akan bermula lagi perjalanan hidup yang baharu. Tetapi hasil yang diperolehi itu dihitung daripada apa yang dilakukan oleh kita pada masa sekarang. Jadi kedua-duanya sama penting.

Terlalu banyak dugaan. Setiap orang mengalami dugaan yang berlainan. Tetapi perlu ingat, Allah S.W.T sentiasa berada bersama-sama kita. Sejahat mana pun manusia, pintu kemaafan masih terbuka jika kita benar-benar ikhlas untuk memohon maaf. Allah Maha Pengampun. 

Lain cerita. Ehem. Bonus dah masuk ek? Jangan lupa untuk simpan duit. Jangan habiskan pula semua. Sebab nanti gaji ada yang awal... ada yang lambat. Kalau gaji dah masuk awal..... next month sure lambat. -_- Jadi kena ada backup. 

Jom kita simpan duit.

Kecuali telur. ^^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!