Sabtu, 24 Januari 2015

Mañana Borneo Resort - Pamerkan keindahan Bumi di Bawah Bayu

Banyak tempat menarik dan cantik di Sabah. Dan kalau berhajat nak pergi scuba, menenangkan fikiran, melihat keindahan pantai, pergi memancing, nak melawat ke pulau-pulau berhampiran dan wakeboarding dengan kos yang murah dan ala bagpacker, ada satu tempat yang boleh mencuri perhatian anda. Mañana Borneo Resort di Kampung Pinturu, Kota Belud, Sabah. Apa itu Mañana? Ia bermaksud esok dalam bahasa Spanish. 

Bukan sahaja air lautnya biru, bahkan untuk ke resort tersebut, kita perlu menaiki bot selama beberapa minit. Pastinya ini akan membuatkan anda lebih excited!. Ia mempunyai beberapa chalet yang berharga dari RM40 hingga RM350 satu malam. 

Walaupun pada hari tu saya pergi sekejap saja, dah rasa best dan berhajat untuk bermalam di sana. Haha. Ada juga interview dua orang pelancong yang kebetulan menginap di resort tersebut. Mereka kata mereka menemui tempat ini dari Lonely Planet. Tempat ni masuk ke dalam kampung lagi. Line telefon kadang-kala ada kadang-kala tak ada.

Ni jeti untuk masuk ke resort tersebut. Jika air telalu surut, bot tak boleh parking di tepi jeti. Kena angkat sikit seluar hingga ke paras lutut dan berjalan menuju ke perahu

Pemandangan sebelum sampai ke resort

Ini pemandangan dari atas sebelum sampai ke Kampung Pinturu

Tempat ini begitu tenang dan hanya dengar desiran ombak pantai

Pelancong yang pernah pergi ke resort ini pasti akan menulis sesuatu di dinding resort ini

Lagi... lagi dan lagi

Best!

Keadaan bilik dan air laut yang begitu jernih

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!