Rabu, 5 November 2014

Muka Dah Tak Ada Jerawat ^^

Berakhirnya episod muka yang berjerawat. Yeaaahhhhh....! Back to normal.

Dah berapa kali saya post dalam blog pasal pengalaman saya berjerawat. Boleh buka link seperti dibawah:


Bersyukur sebab kini muka semakin baik... lama kelamaan jerawat dah tak ada dah. Wink! Wink! Wink! Lama juga dibelenggu jerawat sampai kengkawan pun dah naik bising. (Mum pun bising jugak). Dah ikhtihar pelbagai cara, akhirnya berhasil. Thank you kepada yang terlibat terutama Hafiz dan Prof. Begitu banyak membantu saya. ^^

Sehingga sekarang saya masih perlu take care muka saya dengan sebaiknya. Caranya dengan menggunakan less products. Krim calit sikit saja. Pakai mekap pun sikit saja. Sapu bedak, lipbalm, eyebrow liner dan eyeliner (kadang-kadang pakai, kengkadang tak) semuanya dengan kadar sedikit. Tidur tak payah sapu apa-apa. Cuci muka pun tak boleh gosok lama-lama dan yang paling penting.... rajin cuci muka. :-)

Tapi makan seafood memang tak boleh blah. Lepas makan memang gerenti naik balik. Tak kisah. Janji makan! Hype!

Gambar 5 November 2014. (Tudung sama macam gambar cerita Part 3)

Close up

2 ulasan:

  1. Apa rahasianya agar tidak ada lagi jerawat? :)

    BalasPadam
  2. Hi Asalasah. Terima kasih kerana melawati blog saya.

    Dulu mmg sy mmg byk jerawat. Dah tak tahan dengan keadaan ni, sy pergi ke klinik. Doktor syorkan saya menggunakan lotion Aknicare. Setelah dlm 3 botol menggunakannya, jerawat sy berkurangan hampir 85%. Kini sy tidak gunakan lotion itu lagi kerana sebotol berharga RM100+. sekarang sy menggunakan sabun pencuci muka JF skin solution. bole d dapati di farmasi dgn harga RM8+ sahaja.

    Utk lebih lanjut boleh tgk kisah pengalaman muka sy berjerawat di: http://ceritayna.blogspot.com/2014/04/pengalaman-berjerawat-dan-cara-saya.html

    Tq! ^^

    Sy juga kurangkan makan seafood dan telur. :-)

    BalasPadam

Terima kasih!