Ahad, 4 Mei 2014

Tentang Cinta dan Ikatan

Percintaan yang terbaik adalah cinta yang mempunyai ikatan perkahwinan, cinta yang sah dan diredhai. Cinta yang ada perasaan tanggungjawab dan dengan cinta itulah... In Shaa Allah akan merubah kehidupan menjadi lebih indah dan bahagia. :-)

Saya mengaku, masa saya sekolah dulu saya tak ada boyfriend. In fact saya bukan budak popular. Sibuk buat hal sendiri. Hahah. Lagipun jenis ikut cakap mum. Kalau mum kata tak suka bercinta-cinta masa sekolah, memang tak berani lawan cakap. 

Bercinta lama tanpa ikatan ni banyak cabaran. Macam-macam boleh terjadi. Macam ada seseorang pernah ceta ngan saya kisah dia zaman dulu. Dah bercinta 13 tahun, akhirnya kahwin ngan orang lain. Ada lagi sorang.... bercinta 10 tahun sejak sekolah, lastly.... berpisah. Tapi tak semua begitu. Ada juga yang dah lama bercinta dan akhirnya sampai ke jinjang pelamin. Means di sini, kita cuba yang terbaik tapi jodoh tetap di tangan Tuhan.

Bagaimana pula dengan yang dah berkahwin? Takkan tak ada cabaran? Ada! Malah lagi banyak cabaran yang perlu dihadapi. Dengan keredhaan Allah dan restu dari ibubapa, In Shaa Allah rintangan dapat diatasi bersama. ^^ 

Betul kata orang, jika orang itu adalah jodoh kita.... kita akan merasai satu feeling yang berbeza. Susah nak describe macam mana tapi nak kata miracle pun boleh jadi juga la. Datang pada masa, tempat dan keadaan yang tak disangka. ^^ Bak kata lain... 'you fall in love with the most unexpected person at the most unexpected time'. Lepas tu terpulang bagaimana seseorang handle it with care. :-)

.....

Falling in love and having relationship are two different things.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!