Selasa, 11 Februari 2014

BFF, I Got Mine ^^

Bestfriend(s)..... Kawan yang kita boleh percaya, sehati sejiwa, satu kepala otak, pendek cerita... dia adalah kita.... dan kita adalah kita. 

Semua orang ada BFF masing-masing. Saya pun ada juga. ^^ Kami berkongsi masalah bersama-sama (masalah cinta, masalah kesihatan, segala masalah), always on each other's side (means kalau saya tak suka ngan orang tu... dia pun tak suka juga. Haha! XD. Kalau dia tak suka, saya pun tak suka juga), satu kepala (sama-sama gila, suka main game, suka makan etc), saling membantu (dia susah, saya tolong... saya susah, dia tolong) dan lain-lain kriteria lagi. 

Bestfriend tak perlu dicari tapi akan datang sendiri. Semuanya mengikut ketentuan Tuhan. Kita ditakdirkan untuk bertemu dengan seseorang. Sama ada dia akan datang dan pergi, atau datang dan stay..... itu takdir masing-masing. Jika ia sesuatu yang baik, hargai dan jagalah ia sebaiknya. Jika ia sesuatu yang kurang baik, anggaplah ia sebagai pengajaran. Pilihan itu sentiasa ada.

Tak semestinya kalau dah lama kenal baru boleh jadi bestfriend. Nope. Kiraan dapat ditentukan dari sejauh mana keserasian itu terjalin. Orang yang baru kenal beberapa bulan pun dah boleh jadi bestfriend maaa.... Aiyooo.... pernah berlaku dengan saya. Itu la saya tau. Sejak mula lagi masing-masing rasa macam dah lama kenal. :-) Deja vu? 

Walau apa pun terjadi, kawan akan tetap menjadi kawan selamanya. ^^

Bestfriend dengan bestfriend ni memang tak ada dah control ayu. Cakap main hambur. Haha. Alangkah gembiranya dapat berkumpul bersama rakan-rakan semua. Amik gambar dengan odd pose, bercerita sampai tengah malam, BBQ dan gelak ketawa tanpa henti. ^^ Aihhhh.... rindu pula video saya ngan bffs saya. Betul-betul kenangan yang tak dapat dilupakan. Bercerita sakan sambil makan biskut kering. Lepas tu pelihara kucing kelabu nama Shing-Shing yang paling disayangi. Sekarang kawan saya seorang dah kahwin dan ada sorang puteri. Yang dua orang lagi bakal berkahwin tahun ni. Happy sehappynya. ;-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!