Jumaat, 21 Februari 2014

Cinta Saya dan Kamu - Bagaimana Cara Menjaga Hubungan Cinta?

1. Kawan Kamu adalah Kawan Saya
Salah satu cara menjaga hubungan adalah menganggap kawan si dia sebagai kawan kita juga. Kawan adalah penting. Lebih-lebih lagi bestfriend, kerana dengan bestfriend ni la mereka akan meluahkan segala masalah yang ada. Jika kita diajak keluar dan makan bersama rakan-rakannya, janganlah menolak dan jangan menganggap mereka sebagai "kacau daun". Cuba untuk mengenali mereka dan berbual-bual bersama mereka.

2. Saya Sokong Kamu! Tapi Kamu Kena Sokong Saya Juga!
Jika si dia mempunyai hobi seperti bermain bola sepak atau olahraga, tak salah kalau kita ikut serta untuk menyokong. Luangkan sedikit masa menemani dia dengan hobinya. Contohnya minggu ni kita dah teman dia tengok wayang kesukaannya, minggu hadapan pula giliran dia untuk temani kita menonton wayang mengikut citarasa kita.

3. Hari Ni Saya Belanja, Esok Kamu Pula Belanja
Soal belanja, jangan berkira.... Rezeki itu sentiasa ada. Kan seronok kalau hari ni, kita belanja pasangan dia.... esoknya pula, dia lagi belanja kita. Sensitiviti diperlukan. Buatlah cara bergilir-gilir supaya tidak menimbulkan rasa tidak puas hati kepada pasangan.

4. Lucunya Kamu
Tak kira dalam kereta atau di mana sahaja, jangan abaikan pasangan kita. Jangan asyik dengan handphone sampai orang di sebelah pun kita tak peduli. Ia bukan sahaja akan merosakkan mood malah suasana bertukar menjadi bosan. Layanlah dia dengan sebaiknya kerana saat itu dikira sebagai kualiti perhubungan. Contohnya kalau dalam kereta, cerita sesuatu yang menggembirakan. Kalau boleh elakkan bercerita mengenai bebanan kerja kerana ia hanya akan membuatkan kita stress.

5. Saya Ada Something untuk Kamu
Tak salah untuk kita suddenly buat surprise kepada dia. Tak kira apa pun. Bagi bunga, coklat, kek atau tiba-tiba SMS "I Love You" kepada dia. Dia akan rasa dihargai. Percayalah.

Selamat mencuba ^^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!