Khamis, 2 Januari 2014

Best Buddy - Cerita Pasal Kahwin la Pula......

Hari ni saya, Herman dan Syahrul telah menjadi slacker yang paling nice kerana kami berjaya memyeludup ke Kampung E pergi beli pisang goreng. Masa tu juga la orang lain tengah sibuk berJamilah dan mendaki ke UMS Peak. Bukan tak nak join aktiviti... tapi keadaan tak mengizinkan. Hehehe....

Sebenarnya mata ngantuk gila.... tadi pagi turun awal pergi kerja. 6.30AM dah sampai office. Tak nak kena traffic jam sebab bebudak dah start sekolah kan. Lagipun ada banyak kerja sedang menunggu untuk disiapkan. Ingatkan saya yang paling awal, rupanya Syahrul lagi awal. 5.30AM dah ada di pejabat.

Pagi-pagi bancuh English Breakfast Tea yang super nice. Minum sambil buat kerja. Tengahari start dah tak nak makan sebab kalai takda yang mengajak, confirm malas keluar. Dah nak jadi balik habit saya malas makan... Lepas ni kurus balik la saya ni. (Rugi beli jeans nice cutting dah tak sesuai lagi lepas ni. Beli mahal woooo... -_- Argghh! Kalau dah berisi balik baru boleh pakai).

-
-
-
-
-
-

Petang tu lepak dengan member kejap. Makan soto ayam dan yalah.... mesti la bercerita sakan. Antara topiknya.... business dan kahwin. Hehe.... kahwin? Heeee...... soalannya.... bila nak kahwin? Segalanya saya serahkan kepada Allah S.W.T agar semuanya dipermudahkan.... semuanya berjalan lancar. Amin Ya Rabbal Alamin.... Oleh kerana saya lepak ngan best buddy saya, maka kami pun bercerita la. (Kali ni ceta kurang banyak due tu mata saya yang rasa kelat ngantuk.... -_-)

Kalau la saya kahwin nanti (kalau la) .... individu ini dah masuk dalam senarai jemputan saya:

  1. My best buddies (Zetty, Ajuba, Lea, Ija, Ika, Hammie, Maisi, Radi, Yusri.... dan beberapa orang lagi yang super cool)
  2. My colleagues (Herman, Syahrul, Kak Nurul, Kak Joe, Kak Bibi, Kak Sal, Tasha, Hazwani, Fitri, Nik, Azlan, Pija, Piko, DD, Fara, Emily, Zahrin, Acuk, Aaron.... dan ramai lagi rakan UMS yang lain.)
  3. My big bosses terutama Datuk VC dan Prof Shahril
  4. Lecturers yang saya kenal
  5. My lovely adik. Zira dan Razit. (Bawa mak ek!)
  6. My ex-staff (Amy, Lily, Diman)
  7. My friends yang kat sekolah rendah (Papai, Farid, Mon, Mella, Afri etc)
  8. My friends kat sekolah menengah (Kayum, Ayien, Zackson, DK, etc. Ada ramai)
  9. My friends kat UiTM ( Syuhadda, Fiki & wife, Shaq, Alex, Roy........ ada ramai juga lagi) 
  10. Etc - Tak larat nak tulis.


-
-
-
-

Nak kahwin ni banyak kena sedia. Nak kena book Tok Kadi, pelamin, masuk kursus pra perkahwinan, mana lagi nak berbincang ngan orang tua yang kadang-kadang.... kita nak ini... mereka nak itu.... etc.... Itu baru ready dari segi persiapan. Diri sendiri pun mau kena ingat juga. Kahwin ni adalah tanggungjawab, bukan untuk suka-suka. Di sana la bermula kehidupan kita, pendek kata kehidupan yang baru... ^^

Ok la.... nanti sambung lagi

2 ulasan:

  1. Waa..nama saya ngn razit dlm list jmputan..isyaAllah...harap2 dpt pigi ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mesti jemput punya :)))) Hehehehe

      Padam

Terima kasih!