Ahad, 29 Disember 2013

Cerita Yna? Di Mana Permulaannya?

Blog Cerita Yna ni dah wujud pada tahun 2010 masa saya belajar di Shah Alam lagi. Waktu student.... hiburan tak banyak. Suka duduk kat dalam hostel saja. Kalau tak pun.... kuar pergi bandar jalan-jalan ngan bestie. Saya suka menulis, amik video dan amik gambar untuk kenangan. (Sampai sekarang masih simpan kat laptop). Jadi sayang juga kalau kenangan tu tak dapat kongsi bersama. Lagipun, apa salahnya kalau kita dapat berkongsi tips dan pengalaman yang kita ada kepada kawan-kawan lain. Oleh itu, saya putuskan untuk wujudkan satu blog. Dari segi pemilihan nama.... saya agak straightforward. Jadi saya amik nama Cerita dari Yna. Tapi lepas tu tukar ke Cerita Yna. Amik nama ni sebab kelihatan general.... Dalam blog boleh ceta apa-apa saja kenapa Cerita Yna? Sebab semua hasil nukilan adalah 100% daripada saya. ^^

Dulu masa amik Diploma (tahun 2005), ada lecturer minta kami buat blog sebab blog ni boleh enhance writing skill, express feeling, mengisi masa lapang dan lain-lain. Waktu tu macam tak teringin sangat nak buat blog.... sebab masih tak berapa mahir guna. Sekarang dah ada blog, rasa seronok pula. Betul kata my lecturer ^^

Sepatutnya entries tahun 2010, 2011 dan 2012 ada banyak lagi tapi kebanyakan gambar-gambar waktu tu saya tak pakai tudung. Jadi saya decide untuk buang terus. Lagipun cerita banyak link kepada gambar juga. Sebab kalau buang gambar saja.... entry jadi tak menarik da.... :-( then mana-mana entry yang saya rasa saya tak nak dah masukkan.... pun saya buang juga

Saya sendiri pun tak tau apa genre blog saya ni... mungkin lebih kepada personal blog kot. Sebab nak kata fesyen, tak juga. Nak kata hiburan.... pun tak. Apa-apa pun okay la. Professional knows better.

I am interested dengan blog yang cantik cute wonderful and lovely. I admire blog Xia Xue sebab gambar dia cute belaka. Saya juga sukakan blog Dawn Yang dan Kati - Clowing Snowflower ^^ yang cantik. Least favorite blog..... tak ada kot. Kecuali blog yang mengutuk, fitnah orang, suka burukkan orang lain kot... tak tau la.

Kesimpulannya.... itu la sedikit sebanyak asal-usul kewujudan blog saya. Thank you!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!