Ahad, 28 Julai 2013

Abadikan Gambar Makanan

Saya memang suka masak. Walaupun tak la terrer sangat dan bolehlah kampung-kampung..... saya tetap suka masak juga.

Dan memang gila amik gambar... -_- (Typical Asian maaa....)

Setiap apa yang kita masak tu mesti ada perasaan kasih sayang. Baru la masakan tu sedap. (Ntah la betul atau tak tapi aura tu kena ada juga. Rasanya betul la tu kot teori pelik saya ni).

Rasa rindu nak masakkan untuk orang-orang yang kita sayang. Dan kalau dah start rindu tu, mula la pergi membeli bahan-bahan. Saya orang bekerjaya, jadi biasanya Isnin sampai Jumaat memang tak ada kat rumah.  (Selalu balik lambat) Untuk balas dendam balik, Sabtu Ahad kena juga turun dapur untuk masak. 

Oleh kerana saya suka amik gambar, jadi saya selalu abadikan gambar masakan saya. Ntah la.... saya pun tak tau kenapa suka sangat buat macam tu. Ada orang kata penyakit mental. Hahaha... tapi saya tak kisah. Janji saya happy.

 Sarapan pagi! Sayur, nugget dan roti

 Ayam goreng special

 Kek batik coklat

 Cucur sayur dan green tea

 Sup labu putih (atas), Telur dalam capsicum (kiri), ayam goreng (kanan)

 Mi goreng

 Spaghetti dan bebola daging + keju

Ketam goreng dan sup sayur betik muda

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!