Isnin, 22 Julai 2013

Bagaimana Menjadi Seorang Rakan Sekerja yang Baik

Berikut adalah tips untuk menjadi rakan kerja yang baik dan disenangi ramai:

  1. Sentiasa menghulurkan bantuan apabila rakan sekerja yang lain memerlukan. Nak lagi extra? Jadi seorang yang proaktif
  2. Sentiasa mengukir senyuman dan melayan rakan kerja dengan baik.
  3. Jangan mengumpat sesama sendiri
  4. Sentiasa bertanya khabar, ziarah-menziarahi (kalau lain-lain department). Leh try calling-calling
  5. Ajak pergi sarapan atau makan tengahari sama-sama
  6. Support to each other. (Kalau ada task diberikan, sama-sama uruskan. Tak rugi kan? ^^)
  7. Kalau nak suasana lagi best... sambil-sambil buat kerja tu sambil la juga cerita sikit. Baru la nampak ceria office tu. Ada juga hiburan di siang hari
  8. Kalau rasa-rasa dah menyakitkan hati rakan sekerja, cepat-cepat minta maaf. 
  9. Hormat-menghormati antara satu dengan yang lain tak kira boss atau bukan boss
  10. Kalau boleh, jagalah perasaan sesama sendiri. :-)
  11. Bawa kuih muih atau apa-apa makanan... dah tu kongsi sama ngan yang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!