Ahad, 5 Mei 2013

Hargai Masa Mu

Mungkin perkara yang berlaku pada hari ini.... Adalah yang terakhir buat kita dan tidak akan berulang kembali. Oleh itu, hargai saat itu. Walaupun sekejap...

Saya amat bersyukur... Amat bersyukur jika saya dapat spent time bersama orang-orang yang saya sayangi. Bukan mudah untuk mengatur masa bagi benda macam ni... Duduk lepak bersembang, tanya khabar etc (some people mesti fikir.... 'Aih! Banyak lagi kerja lain saya kena buat!). Semua orang pun sibuk tapi bila orang yang kita sayang tu mempunyai sedikit masa untuk kita, alangkah bertuahnya. Kan? :-)

'Mungkin ini adalah kali terakhir kita bersama.... bergelak ketawa, tersenyum antara satu sama lain. Mungkin esok aku telah tiada. Atau mungkin engkau tidak mengenaliku lagi. Mungkin esok... Tiada lain, di mana engkau akan bersama orang terpenting dalam hidupmu. Oleh itu, aku menghargai saat yang telah diberikan'.

Jadikan hidup ini indah, dipenuhi kesyukuran. Kerana semua kejadian yang berlaku datangnya dari Allah. Dan terpulang kepada kita... Bagaimana kita menerimanya :-)




Location: ODEC. Sunset yang sangat cantik

2 ulasan:

  1. hidup hanya semantara,kapan sja kita akn di jemput pulang..sentiasa menghargai setiap insan yg di sayangi lbih baik dari kita akan menyesal apabila ia sudah tiada tau menjauh dari kita....(^_^)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu Diman. Always mghargai. Jgn sesekali kita myesal then rasa cam mau pusing balik waktu. Kerana xkan terjadi mcm tu. Mau fix pun susah da. Kan? ^^

      Padam

Terima kasih!