Rabu, 20 Mac 2013

Ucaptama : Kesedaran Keselamatan & Kesihatan Pekerjaan di IPT, UMS

Hari ni, 20 Mac 2013.... Ybhg Tan Sri Datuk Seri Panglima Dr Lee Lam Thye datang ke UMS untuk mmmberi ucapan mengenai Kesedaran Keselamatan & Kesihatan Pekerjaan di IPT.

Saya seperti biasa akan mengiring big boss saya dan lepas tu terus duduk dengar ceramah la. Event ni diadakan di Galeri UMS. Ada dapat CPD point lagi. Boleh tambah markah :b

Ceramah ini adalah untuk memberi kesedaran kepada kita semua betapa pentingnya keselamatan dan kesihatan di tempat kerja. Perlu ada amalan bekerja yang betul supaya kita tak cedera pula nanti masa buat kerja. Utamakan keselamatan! Tak kira la yang kerja kat dalam office.... Yang kerja bangunan dan lain-lain. Semuanya kena ada prosedur yang perlu diikuti.  Baiklah. Selain daripada ucaptama... Soalan-soalan juga amat dialu-alukan daripada para hadirin. Saya pun nak tanya juga. Tapi terlalu ramai yang tanya.... Jadi saya tak jadi dah nak tanya.

Yang saya dapat dari apa yang diperkatakan oleh Tan Sri, kepada yang mengikuti program PLKN.... Jangan risau kerana pihak NIOSH akan sentiasa memantau keselamatan peralatan latihan fizikal yang digunakan seperti peralatan flyingfox etc.

Tengah sign guestbook

Nak tau lebih lanjut mengenai event ini? Sila klik link ini ^^

Nak tau lebih lanjut mengenai NIOSH Malaysia? Klik link ini pula.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!