Rabu, 20 Mac 2013

Sunset di Pancur Hitam, Labuan

Kebetulan pada 16 Mac yang lalu, saya terpaksa ke Labuan kerana ada hal emergency. Sepatutnya time tu saya on duty untuk Syarahan Perdana Tun Mahathir di UMS dan esoknya saya on duty kat Bilik Gerakan Hotline UMS. 

Walaubagaimanapun, hal emergency tersebut tidak dapat dielakkan. Dah kelam kabut drive kereta dari Kota Kinabalu ke Menumbok, lepas tu terus beli tiket speed boat, sewa kereta kat Labuan.... akhirnya sampai ke destinasi. Syukur alhamdulillah kerana semuanya berjalan lancar. Sempat juga berjumpa dengan my dad masa tu.

Petang tu ada relax sikit setelah semuanya di selesaikan. Kebetulan dad ajak jumpa kat Pancur Hitam. Masa tu dah dekat Maghrib. Ramai orang kata tempat tu tak berapa bagus sangat kalau pergi waktu macam tu. Tapi nak jumpa dad punya pasal, semua on. Masa perjalanan tak ada la jauh sangat sebab dekat ngan rumah aunty. 

Waktu tu sunset kat sana serius memang cantik sangat! Saya pun terus la keluarkan handphone saya dan amik gambar. Sangat-sangat cantik! Matahari nampak clear,warna oren. Tak ada awan. Tak tau macam mana nak cakap lagi tapi memang cantik! Ramai juga orang lain berdiri kat tepi pantai tu dan buat photoshoot. Lepas jumpa dad, sempat lagi makan satay kambing dan minum ABC.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!