Rabu, 13 Mac 2013

Perasaan Selepas Memakai Tudung

Kawan-kawan dapat menerima dengan baik apabila saya bertudung.

Niat bertudung memang dah ada sejak dari awal lagi dan akhirnya saya bertudung juga. Walau ada juga yang menggelar saya "ustazah", "makcik", bertudung kerana boyfriend dan bila jumpa saya asyik-asyik nak bagi salam.... tapi saya anggap semua tu tidak berniat apa-apa selain gurauan.

Sejak bertudung ni, saya rasa lebih aman. Kalau dulu orang suka kacau-kacau, sekarang dah kurang. Perangai pun dah pandai automatik berubah. Dulu saya ni agak memanas masa memandu kereta. Sekarang.... saya lebih banyak bersabar. Kalau rasa macam nak gaduh.... saya terfikir.... saya dah bertudung. Jangan malukan imej wanita bertudung. Lama-lama perasaan panas baran tu beransur hilang.... hilang dan hilang... (walaupun kadang-kadang ada juga benda yang bikin panas la). Terima kasih kepada yang telah memberi nasihat kepada saya dan memberi saya semangat untuk bertudung. 

Saya harap saya akan terus begini sampai bila-bila pun. Saya bersyukur kerana Allah telah membuka hati saya untuk bertudung. Ada hikmah di sebalik kejadian. ^^

Oh ya. Ada satu kedai tudung online yang saya sangat suka. TudungPeople. Model dia cantik dan tudung-tudung yang dijual juga agak best.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!