Jumaat, 22 Mac 2013

Majlis Bacaan Yasin dan Doa Selamat, Jabatan Canselori 2013

Dengan sukacitanya pada hari Jumaat yang mulia ini, kakitangan Jabatan Canselori telah mengadakan majlis baccan yasin dan doa selamat. Tapi malangnya saya tak sempat nak join majlis tersebut kerana saya diserang panik. Haha... Panik sebab duit kutipan derma hilang dari saya. Saya tak pasti saya letak kat mana. Cari punya cari.... sampai kemas meja saya dibuatnya. Hahaha. Kenapa la benda ni boleh jadi. Last-last tertinggal majlis.

Apa-apapun majlis berjalan dengan lancar. Banyak juadah enak disediakan (potluck). Majlis jamuannya tidak dirayakan oleh yang muslim sahaja. Jangan jadikan perbezaan agama itu sebagai dinding kita untuk tidak bersama-sama sebagai satu komuniti. Kita rakyat berbilang bangsa, perlu ada semangat berpasukan. Semangat kekauman. ^^ Saya bangga jadi orang Sabah. Eiikk... Melalut pula saya.

Mudah-mudahan majlis seperti ini sentiasa diadakan untuk merapatkan hubungan antara kakitangan.