Jumaat, 1 Mac 2013

Jatuh Cinta dengan Bulan

Saya sanggup beli teleskop semata-mata untuk tengok bulan. 

Ya. Saya suka tengok bulan. Tak kira berapa lama pun.... takkan jemu tengok. Susah nak explain kenapa saya suka bulan.... Tapi bulan sangat cantik. Kalau masa tu bulan purnama dan tak ada awan yang menutup, rasa gembira sangat sebab dapat tengok bulan. Walau tengah malam sekalipun, saya sanggup ke halaman rumah dan duduk seorang diri tengok bulan.

Call me crazy tapi tengok bulan membuatkan saya tersenyum. Semua masalah yang difikirkan tu boleh hilang serta merta (sama macam tengok laut). Kalau ada orang yang ingatkan saya supaya tengok bulan pada malam tu.... rasa teringat pula kat orang tu. Dapat rasa orang tu juga sukakan bulan. Betapa besarnya jiwa dia. Seorang yang penyabar, penyayang dan sensitif. Memang saya tak tau macam mana nak explain kenapa saya boleh jatuh cinta dengan bulan. Tapi bulan yang bewarna putih itu sangat cantik.....nampak tenang..... menyimpan banyak makna tersirat....


Bulan dari teleskop saya

2 ulasan:

  1. hi adik,

    kakak nak tau adik beli telescop kat mana.. im in kl. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi.

      Saya beli kat area Kota Kinabalu. Teleskop murah saja. harga RM200. Memang yg x ada jenama punya la Xb

      Padam

Terima kasih!