Isnin, 4 Jun 2012

Moon Through My Telescope

Akhirnya saya beli teleskop F70060. Untuk beginner. Sangat excited untuk tengok bulan. Tapi perlukan kemahiran untuk menggunakan lensa kerana kalau tak adjust betul-betul jadi kabur pula. 

Saya cuba cari kat Internet mengenai teleskop dan terbaca satu forum. Orang tu kata teleskop jenis ni boleh juga tengok planet. Mulanya tak percaya tapi akhirnya dia sendiri berjaya membuktikan bahawa jenis teleskop ni juga boleh tengok planet. Tak la clear sangat tapi figure tu nampak la. Saya pun nak cuba juga.

Okey. Ni antara imej bulan melalui teleskop saya. Gambar asli ada kabur sikit tapi saya dah bagi sharp sikit menggunakan Adobe Photoshop. Thanx to Adobe. Enjoy!



P/S - Teleskop untuk begineer ada dijual di Toys R Us di 1Borneo. Kalau nak teleskop yang berkualiti tinggi, boleh cari di Jesselton Point. Kedai tu menjual peraltan outdoor dan terletak bersebelahan 7 Eleven atau Cock & Bull

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih!